§1 Postanowienia ogólne

Pacjent behawioralny – zwierzę zgłoszone na konsultację przez właściciela
Opiekun pacjenta – właściciel zwierzęcia, osoba, która dokonuje zgłoszenia na konsultację
Behawiorysta – osoba świadcząca usługi behawioralne, posiadająca odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia w zakresie oferowanych konsultacji behawioralnych, zgodnie z aktualnym poziomem wiedzy naukowej.
Towar cyfrowy – treść cyfrowa w rozumieniu przepisów Ustawy o prawach konsumenta,  w tym przypadku wiadomość e-mail z zaleceniami po konsultacji dietetycznej.

Każda osoba zgłaszająca chęć udziału w konsultacjach zobowiązana jest do zapoznania się z treścią niniejszego regulaminu.

§2 Wymagania przed pierwszą wizytą


Do odbycia konsultacji behawioralnej niezbędne jest wykonanie następujących badań: morfologia, biochemia, jonogram (wapń, fosfor, sód, potas, chlorki, magnez), pełne badanie moczu z oznaczeniem stosunku UPC, ciężaru właściwego, pH oraz osadu, zalecane również pełne badanie kału (z 3 próbek). Przy probmeach z agresją zalacena badanie T4. Niezbędna jest również historia leczenia. Sugerowane laboratoria Animallab, Laboklin, Alab. 

Po konsultacji mogą zostać zalecone dodatkowe badania – zasugerowane podczas spotkania i przesłane w zalecaniach przesłanych do Klienta. 

Do konsultacji behawioralnej online niezbędne jest przesłanie filmów/zdjęć pokazujących zachowanie problemowe. Przy konsultacji stacjonarnej, jest to wskazane, w związku z tym, że podczas obecności obcej osoby w domu, kot może zachowywać się inaczej. 

Klient zgadza się na wykorzystanie i publikowanie zdjęć i filmików z pracy na konsultacjach behawioralnych przez Behawiorystę na stronie internetowej Behawiorysty i materiałach promocyjnych Behawiorysty.

§3 Pierwsza konsultacja 

Podczas pierwszej konsultacji przeprowadzony zostanie wywiad behawioralny dotyczący Twojego zwierzęcia i Waszego stylu życia, jak również interpretacja dostarczonej dokumentacji medycznej i dotychczasowego sposobu odżywiania na podstawie wypełnionego formularza przed wizytą (link do formularza przesyłany jest przed konsultacją).  

Behawiorysta dokonuje przeglądu przesłanych materiałów podczas konsultacji, nie zapoznaje się z nimi wcześniej. Nie analizuje wcześniej formularza ani nie interpretuje wyników badań przed konsultacją. Warto dokładnie wypełnić formularz, gdyż stanowi on podstawę do rozmowy, pozwala na przekazanie wszystkich ważnych informacji, a behawiorysta zawsze będzie mógł wrócić do niego, jeśli dojdzie do procesu układania zaleceń.

Przebieg pierwszej i kolejnych konsultacji może się różnić od zaproponowanego schematu w zależności od sytuacji. Należy jednak pamiętać, że nawet jeśli zgłaszasz się jedynie z listą pytań, behawiorysta musi się zapoznać ze stanem zdrowia Twojego zwierzęcia oraz przeprowadzić z Tobą wywiad, do czego służy właśnie pierwsza konsultacja.

Konsultacja trwa do 90 minut, co oznacza, że może się skończyć wcześniej w przypadku braku pytań po stronie opiekuna pacjenta behawiorlanego.

Konsultacje odbywają się zarówno w formie stacjonarnej, jak w formie online, za pośrednictwem aplikacji Zoom (link do spotkania przesyłany jest najpóźniej 2 dni przed konsultacją). Konsultacje online mogą być nagrywane – a zapis nagrań wykorzystany jako wsparcie do przygotowania zaleceń po wizycie. W niektórych sytuacjach sugestie dotyczące badań przesyłane są do 10 dni roboczych od terminu konsultacji. 

Konsultacje stacjonarne odbywają się w domu klienta. Klient pokrywa koszt dojazdu, koszt ten podawany jest zawsze przed umówieniem wizyty, po podaniu adresu Klienta. 

§4 Kolejne konsultacje  


Kolejne konsultacje służą m.in.: kontroli postępów, modyfikacji zaleceń lub jeśli Opiekun potrzebuje, żeby behawiorysta odpowiedział na nurtujące go pytania. 

Kolejna konsultacja odbywa się zazwyczaj po 6-8 tygodniach stosowania zaleceń behawiorlanych lub w zależności od potrzeb właściciela zwierzęcia. 

Kolejna konsultacja umówiona po więcej niż 3 miesiącach traktowana jest jako pierwsza konsultacja i płatna zgodnie z cennikiem. 

Kolejna konsultacja trwa do 60 minut, co oznacza, że może się skończyć wcześniej w przypadku braku pytań po stronie opiekuna pacjenta dietetycznego.  

Konsultacje odbywają się zarówno w formie stacjonarnej, jak w formie online, za pośrednictwem aplikacji Zoom (link do spotkania przesyłany jest najpóźniej 2 dni przed konsultacją). Konsultacje online mogą być nagrywane – a zapis nagrań wykorzystany jako wsparcie do przygotowania zaleceń po wizycie. W niektórych sytuacjach sugestie dotyczące badań przesyłane są do 10 dni roboczych od terminu konsultacji. 

Konsultacje stacjonarne odbywają się w domu klienta. Klient pokrywa koszt dojazdu, koszt ten podawany jest zawsze przed umówieniem wizyty, po podaniu adresu Klienta. 

§5 Zalecenia behawioralne


Na zalecenia behawioralne składają się: plan terapii oraz zalecenia suplementacyjne. W ramach konsultacji behawioralnej nie są układane plany dietetyczne. Jeśli sposób żywienie pacjenta jest niedostosowany do aktualnego stanu zdrowia lub potrzeb gatunkowych, behawiorysta może zasugerować konsultację dietetyczną (płatną zgodnie z cennikiem). 

Jeśli Klient umówi konsultację dietetyczną w ciągu 4 tygodni od konsultacji behawioralnej, otrzymuje 10% rabatu na konsultację dietetyczną. 

Zalecenia zostają przesłane na podany przez opiekuna pacjenta behawioralne adres mailowy do 7 dni roboczych po wizycie. W szczególnych przypadkach, kiedy niezbędne jest wykonanie dodatkowych badań zalecenia zostaną przesłane w ciągu 7 dni roboczych od otrzymania wyników zaleconych badań.  

§6 Modyfikacja zaleceń behawioralnych


Modyfikacja zaleceń behawioralnych, uwzględniająca nowe problemy, jednostki chorobowe czy też kontynuację terapii jest to usługa dodatkowo płatna. Zmiana schematu suplementacji, opracowanie nowego planu suplementacji, dodatkowy plan suplementacji czy kontynuacja planu suplementacyjnego – jeśli wymaga to ponownego opracowania, jest to również usługa dodatkowo płatna. Modyfikacje te odbywają się na kolejnej konsultacji behawiorlanej. 

§7 Kontakt mailowy oraz konsultacje pilne


Do trzech tygodni po otrzymaniu zaleceń behawioralnych 
można przysłać trzy maile zawierające pytania, które nasunęły się podczas analizowania czy stosowania zaleceń otrzymanych po konsultacji. Czas odpowiedzi na wiadomość wynosi do 5 dni roboczych. 

Wszelkie dodatkowe pytania po tym czasie traktowane są jako kolejna konsultacja i są płatne zgodnie z cennikiem. Jeżeli opiekun pacjenta potrzebuje intensywniejszego kontaktu istnieje możliwość wykupienia opieki miesięcznej. W ramach tej opieki pozostajemy w kontakcie mailowym przez 4 tygodnie od otrzymania przez Klienta zaleceń. Pakiet ten obejmuje też niezbędne modyfikacje zaleceń behawioralnych i suplementacyjnych.  

Nie udzielam odpowiedzi na pytania, które pojawiają się pomiędzy zaplanowanymi konsultacjami.Jeżeli masz wątpliwości co do stanu zdrowia swojego zwierzęcia, skontaktuj się z lekarzem weterynarii prowadzącym zwierzę. Behawiorysta nie podejmuje decyzji co do włączenia czy odstawienia leków dla zwierząt, nie jest odpowiednią osobą do konsultowania zmian w leczeniu zwierzęcia i jego dolegliwości chorobowych, w których powinien interweniować lekarz weterynarii.

Istnieje możliwość skorzystania z opcji konsultacji pilnej lub płatnej konsultacji mailowej, oczywiście w ramach dostępności terminów. Termin konsultacji pilnej umawiany jest w ciągu 48h (w dni robocze) od otrzymania płatności. Konsultacje pilne odbywają się jedynie w formie online. Konsultacje pilne nie odbywają się w weekendy. Do konsultacji pilnej niezbędne są wyniki badań oraz historia leczenia zwierzęcia. 

Płatna konsultacja mailowa może odbyć się jedynie po wcześniejszej konsultacji behawioralnej. Polega ona na modyfikacji dotychczasowych zaleceń. Konsultacja ta może również dotyczyć dotykowych pytań, które pojawią się pomiędzy konsultacjami lub do modyfikacji zaleceń, do których nie jest konieczne omówienie sytuacji. 

Czas pracy dietetyka jest zaplanowany od poniedziałku do piątku w godzinach od 10 do 21 i jest on przeznaczony na odbywanie konsultacji oraz na przygotowywanie zaleceń. Konsultacje nie odbywają się w weekendy oraz święta. 

§8 Rezerwacja terminu


Rezerwacja terminu jest możliwa tylko po wcześniejszym opłaceniu konsultacji.  Brak opłacenia konsultacji minimum 7 dni przed wizytą powoduje anulowanie rezerwacji. Podczas procesu rejestracji podaję orientacyjne terminy konsultacji. Proszę pamiętać, o tym, że zapytanie nie jest gwarancją rezerwacji terminu i może on być w międzyczasie zarezerwowany przez innego Klienta. W przypadku opóźnienia w płatności, gdy termin proponowany wcześniej jest niedostępny, po dokonaniu płatności, zaproponowana zostanie najbliższa dostępna data.

§9 Odwołanie lub przesunięcie terminu wizyty

Odwołanie lub przełożenie wizyty wymagane jest z wyprzedzeniem min. 3 dni roboczych.  

Niedotrzymanie wymaganego 3-dniowego wyprzedzenia może skutkować potraktowaniem wizyty jako odbytej. Należy też pamiętać, że termin przekładanej wizyty może być odległy lub może wymagać wpisania na listę oczekujących na wolny termin. 

§10 Nieobecności i spóźnienia 


Nieobecność na konsultacji.
 Jeśli opiekun wraz pacjentem behawioralnym nie pojawi się na potwierdzonej konsultacji, uznaje się ją za odbytą i termin przepada, a płatność nie jest zawracana. 

Spóźnienie na konsultację. Proszę o punktualność, zazwyczaj nie jestem w stanie przedłużyć czasu konsultacji z powodu kolejnych oczekujących pacjentów. W przypadku spóźnienia, czas konsultacji zostanie skrócony o czas spóźnienia.

Dążę do utrzymania ram czasowych konsultacji, jednak w bardzo rzadkich przypadkach może dojść do opóźnień, jeśli opóźnienie jest większe niż 15 min, informuję o nim na bieżąco za pomocą wiadomości mailowej. 

§11 Stosowanie zaleceń

Stosowanie proponowanej diety, zaleceń dietetycznych czy suplementacyjnych, jak również zaleceń dotyczących stylu życia (ograniczanie stresu, więcej aktywności fizycznej, rozważenie fizjoterapii etc.) jest dobrowolne i na własną odpowiedzialność opiekuna pacjenta dietetycznego. Jeżeli istnieją wątpliwości co do stanu zdrowia oraz ewentualnych przeciwwskazań do stosowania zaleceń dietetyka prowadzącego należy zasięgnąć opinii lekarza weterynarii prowadzącego zwierzę. Zaleca się, aby przed przystąpieniem do jakiejkolwiek aktywności ruchowej oraz przed zastosowaniem jakiegokolwiek programu dietetycznego czy suplementacyjnego, zasięgnąć porady lekarza. 

Zalecenia i suplementacja mają na celu wsparcie procesu leczniczego, nie mogą zastąpić pacjentowi behawioralnemu konsultacji u lekarza specjalisty czy leków. Prosimy o nieodstawianie dobrowolnie i bez porozumienia z lekarzem leków. Ewentualne odstawienie leków czy korekta dawek powinna się odbywać zawsze po konsultacji z lekarzem weterynarii prowadzącym zwierzę.

§12 Prawa autorskie

Wszystkie materiały przygotowane dla klienta korzystającego z usług behawioralnych są chronione prawami autorskimi i mogą być wykorzystywane jedynie do użytku osobistego. Jakiekolwiek kopiowanie, udostępnianie lub rozpowszechnianie tych materiałów bez zgody behawiorysty jest zabronione. Klient zobowiązuje się do nierozpowszechniania otrzymanych materiałów, szanując tym samym czas i pracę włożoną przez behawiorystę w ich przygotowanie i dostosowanie do indywidualnych potrzeb zwierzęcia. Zalecenia są opracowywane na podstawie dokładnego wywiadu i badań, a ich udostępnianie innym osobom może spowodować im szkodę. Wszystkie prawa autorskie, bez jakichkolwiek ograniczeń czasowych i terytorialnych, należą do behawiorysty wykonującego usługę, zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 90, poz. 631). Żadna część materiałów nie może być rozpowszechniana ani kopiowana w jakikolwiek sposób (elektroniczny, mechaniczny czy inny) bez pisemnej zgody autora.

§13 Odmowa świadczenia usług 

Behawiorysta ma prawo do odmowy świadczenia usług w sytuacjach, gdy klient jest pod wpływem alkoholu, narkotyków lub innych środków odurzających. Może również odmówić, jeśli klient wykazuje zachowanie obraźliwe, wulgarne lub stanowiące zagrożenie dla ich zdrowia i życia. Ponadto, dietetyk może zakończyć współpracę z Klientem w dowolnym momencie, jeśli ten nie przestrzega zasad regulaminu.

§14 Zwroty

Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość (lub poza lokalem przedsiębiorstwa) nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów o dostarczanie treści cyfrowych, w tym zaleceń przekazanych w formie wiadomości e-amil, które nie są zapisane na nośniku materialnym. 

§15 Reklamacje

Każdy klient ma prawo do zgłoszenia reklamacji, jeżeli świadczone usługi behawioralne nie odpowiadają standardom opisanym w regulaminie. Reklamacje należy kierować na adres e-mailowy: kontakt@kotoczorty.pl, nie później niż 7 dni roboczych od momentu, który jest podstawą reklamacji. W treści zgłoszenia powinny znaleźć się niezbędne informacje takie jak dane osoby składającej reklamację, szczegółowy opis reklamowanego zdarzenia oraz podane powody dla zgłoszenia. Każde zgłoszenie jest rozpatrywane przez okres do 14 dni od daty otrzymania, a wynik rozpatrzenia jest przekazywany osobie zgłaszającej drogą elektroniczną. Ważne jest, że nie przewiduje się możliwości zwrotu środków finansowych za usługi, które zostały już zrealizowane.

§16 Odpowiedzialność

Behawiorysta dokona wszelkich starań i wykorzysta wszystkie swoje umiejętności oraz wiedzę, aby terapia się udała i zachowanie zwierzęcia się poprawiło, jednocześnie uwzględniając, że terapia może się nie udać, ze względu na stan zwierzęcia, bądź inne niezależne od Behawiorysty czynniki uniemożliwiające przeprowadzenie prawidłowej terapii. W razie potrzeby umożliwi w ramach swoich kompetencji oraz wiedzy kontakt do innego behawiorysty. 


Klient korzystający z usług behawioralnych jest poinformowany, że świadczone usługi, nie gwarantują osiągnięcia oczekiwanych efektów. Ich osiągnięcie może być niemożliwe ze względu na stan zdrowia zwierzęcia bądź inne problemy. Brak osiągnięcia oczekiwanych przez klienta efektów nie jest podstawą do zwrotu środków. Behawiorysta nie jest odpowiedzialny za wszelkie konsekwencje wynikające z nieprawidłowego stosowania rekomendacji oraz planu suplementacji. Klient jest zobowiązany do przyjęcia do wiadomości, że niewłaściwe stosowanie lub selektywne przestrzeganie zaleceń może przynieść negatywne efekty dla stanu zdrowia zwierzęcia. Behawiorysta nie ponosi odpowiedzialności za takie zdarzenia.